Ideea de a cumpăra mai mult şi mai ieftin într o anume zi este cu siguranţă o mare afacere pentru unii.Black Friday a fost de la bun început introdus ca fiind o idee de marketing. Este poate asemănător falsei şi păgânei sărbători de…Halloween. O idee tipic americănească.
Ştiţi de ce mi permit să vă scriu? Deoarece,nici la ei nu e o mare sărbătoare. În timp a ajuns un pretext bun pentru marile corporaţii din State să-şi facă lichidare de stoc, înainte să sosească marfa de Crăciun sub pretextul unor reduceri infime.
Dar, din motive lesne de înţeles nu sunt eu chiar primul care observă aceste lucruri…
În ideea aceasta mi-am pus toată nădejdea de a scrie despre această nebunie generalizată pe care Sistemul o promovează cu atâta frenezie.
Iar dacă tot avem parte de marele moment Black Friday, foamea şi isteria de a achiziţiona orice cuprinde România an de an în sezonul de toamnă-iarnă. Este lucru testat şi bine ştiut că românii sunt mari amatori de oferte! Nu de alta, dar e de ajuns să se scrie OFERTĂ că un român din doi cumpară,indiferent de calitate sau…de faptul de a se documenta, ca să vadă care este de fapt preţul real al produsului,
Nu vreau să pun etichete sau categorisiri, însă oamenii sunt din ce în ce mai superficiali şi atât de hămesiţi după reduceri, încât nu mai ţin cont de nimic. Ei visează c au dat lovitura! Nu le mai rămâne decât gloria…una mincinoasă de altfel c-ar fi ” inteligenţi „!
Principiul acesta este fin speculat de toţi comercianţii, de la cei mai mici până la marile lanţuri :” Să şi cumpere ei la ofertă şi pace! Atâta contează! „.
Bineinteles că magazinele vor profita de această naivitate a românilor şi dinainte de marele moment au avut grijă să scumpească totul.
Exemple vă ofer! Dacă o sa urmariţi Emag şi site-uri de genul o să vedeţi cum preţurile încep să urce cu o lună înainte de Black Friday, la fel şi în magazinele din oraş.
Alt exemplu clasic…Fiecare companie de retail are un anumit stoc de chestii uzate: produse aduse înapoi după perioada de probă, retururi, chestii uitate în service, aparate folosite la probe sau de test. Ca să completeze stocul pe care nu-l au, companiile oferă produsele acestea populaţiei. Pe de o parte pentru că sunt conştienţi de lipsa plângerilor la ANPC şi pe de altă parte ca să-ţi dea senzaţia c-ai primit produsul la timp, dar s-a întâmplat o eroare la livrare. Dacă mai refuză şi să-ţi schimbe produsul, se…bucură de banii dumneavoastră pe degeaba.
Nu doar că încep mai devreme de data stabilită, dar unele magazine anunţă că reducerile se vor întinde şi dincolo de dată , chiar şi în week-end-ul de după Black Friday. La o privire mai atentă asupra preţurilor reduse cu 20%, 30% şi chiar 50% constaţi că, de fapt, această campanie induce în eroare consumatorii…
Pe final, în loc de concluzie aş dori să mai admit încă ceva. Dacă aproape toate magazinele care participă la Black Friday au aceeaşi politică de umflare a preţurilor înainte de „promoţii”, atunci nu mai avem decât să ne considerăm consumatori ce suntem trataţi ca nişte animale proaste… Iar dacă şmecherii şi magazinele neagă totul, aceasta e o altă campanie orientată de profit si iniţiată de cei mai înfometaţi retaileri: românii.
Îmi exprim dorinţa ca pe viitor să boicotăm acest Black Friday, cu toate că puţină lume se informează despre aceste fenomene. Măcar să nu ne mai plângem ca n-avem bani…Nu de alta, dar urmează altceva ?
Surse foto archives.thedailydose.com












