De aproape doi ani, Platforma Facebook a folosit o versiune beta de testare a rețelei sale sociale în mod specific pentru munca de birou. Acum, într-un final este în cele din urmă la dispoziția maselor. Compania a anunțat că versiunea şi folosirea platformei şi reţelei de socializare Facebook la locul de muncă, acum numit la locul de muncă, este în direct și în afara versiunii beta.
Serviciul de funcționează aproape la fel ca versiunea normală a Facebook, dar în loc să interacționeze cu o rețea de prieteni și familie, utilizatorii de la locul de muncă interacționează cu o rețea de co-lucrători. Facebook va percepe clienților companiei o taxă de abonament pentru fiecare utilizator în fiecare lună pentru a utiliza produsul.
La locul de muncă, Facebook reprezintă prima mișcare majoră în lumea de software pentru mediul office și va oferi şansa unei adevărate competiții imediată, pentru absolit toţi jucătorii existenți. De exemplu, în primul rând acest avantaj îl va avea Slack, un instrument popular de comunicare de birou evaluat la aproape 4 miliarde de $.
Cei mai mulți oameni știu deja cum să folosească platforma Facebook, astfel încât nu vor exista training-uri sau sesiuni suplimentare care să necesite timpi suplimentari de explicaţii de cum anume ar funcţiona sau resurse de predare angajaților de cum să-l folosească la locul de muncă. De asemenea, dintr+un alt punct de vedere este modalitatea cea mai utilizată şi este de asemenea ieftină.
Iată modelul de tarifare Facebook:
3 $ per utilizator pentru companiile cu mai puțin de 1.000 de utilizatori activi lunar
$ 2 per utilizator pentru companii cu 1.001 – 10.000 de utilizatori activi lunar
1 $ pe utilizator pentru companiile cu 10,000+ utilizatori activi lunar
Slack, ca şi model comparativ oferă o versiune complet gratuită a serviciului său pentru clienți, dar serviciul său standard de vânzări, care include elementele de bază, cum ar fi stocarea nelimitată a mesajelor de grup și a tuturor apeluri telefonice, este de 6.67 $ per utilizator pe lună.
Așa că Facebook a avut inspirata idee de a pregăti intrarea în joc , iar pentru viitor se zvoneşte că ar necesita şi o versiune live. Dar,din moment ce acum vine cu un produs ce oamenii știu și un preț care e cu siguranță competitiv, lucrurile par aşezate.
Un lucru nu-l va oferi Facebook acela al eliminării instrumentelor de document, a la Microsoft Word sau Excel.
„Prioritatea pentru noi este pentru toată lumea în cadrul companiei de a utiliza produsul de bază și apoi vom explora alte proiecte,” a declarat Julien Codorniou, șeful de la locul de muncă Recode.
Pentru cei interesați, folosind platforma Facebook în birou s-ar putea să fie şi să se facă un mare deserviciu productivității. Totuşi, la locul de muncă este în întregime separat de rețeaua socială Facebook clasică. La locul de muncă se impune propria conectare, propria aplicație mobilă, și nu se poate comuta între conturile profesionale și cele personale.
Așa că, în concluzie cele două experiențe sunt foarte separate. Cel putin pentru moment. Un alt lucru important de reținut este legat de faptul că la locul de muncă este un serviciu de publicitate free. Rețeaua de socializare nu va utiliza postările de la birou sau de comunicații pentru a difuza anunțuri (prin urmare, taxa de abonament). Facebook are deja mai mult de 1.000 de întreprinderi cu privire la acest produs, datorită perioadei sale beta anterioare ce s-a prelungit, dar nu le-au fost deja încărcate. Dar, de acum înainte totul va fi posibil.
Sursa foto www.libertatea.ro
Sinteza ştire realizată de către Prof. Dr. Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanţa, redactor şef al ziarului Criteriul Naţional