Promovarea plătită pe Social Media este la fel de importantă ca prezența organică pe aceste platforme. Cu ajutorul acesteia, poți ajunge la cât mai mulți potențiali clienți și îți poți face business-ul mai vizibil. Având în vedere că oamenii sunt din ce în ce mai activi pe rețelele sociale, este mult mai ușor să ajungi la ei acum, printr-o definire a publicului-țintă și o targetare corectă.
Un alt avantaj al reclamelor plătite în Social Media este faptul că rezultatele apar foarte repede și putem vedea diferența încă din primele zile de derulare a campaniilor, dar și faptul că sunt ușor de analizat și interpretat.
Ce întrebări trebuie să îți pui înainte de a începe targetarea
-
Cine este publicul țintă?
De la această întrebare trebuie să pornim, pentru a reuși să înțelegem cu adevărat cui ne adresăm. Fiind activi în Social Media milioane de oameni, este important să delimităm foarte clar cui vrem să ne adresăm.
Stabilește categoria de vârstă din care face parte publicul tău – așa vei putea înțelege cum să te adresezi și ce tone of voice să folosești. Produsul sau serviciul tău targetează în mod special femei sau bărbați? Sau poate acesta nu este un criteriu. Hobby-urile și preferințele publicului tău sunt importante și te poți lega de ele pe parcurs – poate vei putea încheia un parteneriat benefic pentru aceștia. Stabilește până la cele mai mici detalii: în ce mediu locuiesc, în ce medie salarială se încadrează, dacă sunt părinți, proaspăt căsătoriți etc.
-
Cum pot să descriu un client ideal pentru produsul / serviciul meu?
Simplu! Începe prin a îți contura un customer persona. Creează avatarul perfect pentru clienții tăi ideali – pune-i un nume fictiv, descrie-l din orice punct de vedere: vârsta, unde locuiește, nivelul de educație, ce job are, ce medie salarială are, ce îi place să facă în timpul liber, pasiuni etc. Fă o descriere cât mai detaliată pentru a înțelege stilul de viață al consumatorilor. Poți avea chiar și mai multe customer persona, în funcție de segmentele cărora se adresează produsul tău: poate clienții tăi au aceeași vârstă și medie salarială, dar pasiuni și hobby-uri diferite. Conturează aceste lucruri și te vor ajuta în targetarea clienților ideali.
Targetarea clienților în Social Media
Audiența în Social Media
Publicul țintă pe care îl selectezi pentru fiecare campanie din online poartă numele de audiență. Aceasta poate să fie specifică, în funcție de produsul sau serviciul promovat. Poți să introduci aici cât mai multe date relevante despre clienții tăi, din întrebările la care ai răspuns mai sus: vârstă, medie salarială, job, hobby-uri etc.
Alege caracteristicile audiențelor pe Facebook
Îți poți targeta potențialii clienți în funcție de diferite caracteristici:
- Locația: orașul, țara, poți alege dacă locuiesc sau lucrează în zona selectată, poate chiar în funcție de locația ta – atunci când trec prin zona selectată, le va apărea ad-ul tău;
- Demografic: poți alege vârsta, venitul, genul, statutul etc.;
- Interese: de exemplu, dacă ai un restaurant cu mâncare vegetariană, poți selecta oamenii care se arată interesați de mâncare vegetariană sau vegană, healthy lifestyle.
Este important să îți acorzi timpul suficient pentru a face această targetare și a te asigura că ai ales clienții ideali, astfel încât să nu irosești resurse. Pentru început poate dura mai mult, dar beneficiul este că poți salva audiența creată pentru campaniile viitoare, în cazul în care vei targeta același public.
Acum că ai întrebările de la care trebuie să pornești, sperăm că ești pregătit să îți începi targetarea clienților ideali în online. Iar dacă ai nevoie de ajutor, agenția de Digital Marketing Marketiu te poate ajuta cu asta.