Două noi rapoarte ştiinţifice au probat faptul că fotografii realizate de sateliţi militari francezi la două săptămâni după ”dispariţia” avionului şi care nu au fost dezvăluite publicului au arătat cel puţin 70 de obiecte identificabile plutind în apropierea unui sector al Oceanului Indian numit ”zona de nord” de către căutători.
Avionul Boeing 777 care a dispărut la data de 8 martie 2014 cu 239 de persoane la bord suscită un interes major. Aparatul a decolat la acea dată de la Kuala Lumpur cu destinatia Beijing. Această dispariție este unul dintre cele mai mari mistere ale aviației civile. Australia, Malaysia si China,țari de unde proveneau majoritatea victimelor, au spus ca operatiunile de cautare se vor incheia odata ce va fi sondata zona de 120.000 de kilometri patrati la vest de Australia, cel putin atat timp cat ”nu vor aparea noi informații credibile”.
Căutările submarine masive ale avionului aparţinând Malaysia Airlines (dat dispărut în martie 2014), cu 239 de persoane la bord s-au încheiat în ianuarie.Gravitatea evenimentelor şi mai ales imactul mediatic nu au putut schimba deloc destinul crud, iar cea mai grea veste pentru rudele celor decedați a fost aceea că nu s-a găsit vreo urmă a aeronavei într-o zonă de 120.000 de kilometri pătraţi, în sudul Oceanului Indian, în largul coastei de vest a Australiei.
Dar cercetări date publicităţii în ultimele luni sugerează că MH370 se afla mai probabil la nord de această zonă şi identifică un nou sector, de aproximativ 25.000 de kilometri pătraţi – ”zona nord”.
O umbră de speranţă
Difuzate recent de Agenţia Naţională Australiană pentru Cercetare Știinţifică (CSIRO) şi Geoscience Australia, studiile au permis să se conchidă că 12 dintre obiectele care apar în fotografii erau ”probabil fabricate de om”.CSIRO a modelizat deriva acestor obiecte, pentru a afla unde se aflau în ziua prăbuşirii MH370, şi a constatat că locul estimat era conform celui al ”zonei nord” – identificată în studii anterioare.
Cu toate acestea, Biroul australian pentru securitatea transporturilor (ATSB)-care a condus această misiune de căutare-nu vrea să tragă concluzii pripite cu privire la originea obiectelor respective.
”Rezoluţia fotografiilor nu este destul de bună pentru ca să se afirme că aceste obiecte provin de la MH370 şi că nu sunt, de fapt, alte obiecte care plutesc pe oceane în întreaga lume”, a declarat pentru AFP şeful ATSB, Greg Hood.
”Evident, este necesar să fim prudenţi. Aceste obicte nu sunt definitiv identificate ca fiind fragmente din MH370”, a adăugat domnia sa.
Ministrul Transporturilor Darren Chester şi-a exprimat satisfacţia faţă de aceste noi rapoarte, dar a avertizat, la rândul său, că ”este important să notăm că ele nu furnizează probe noi care să conducă la o amplasare specifică a MH370”. El a adăugat că Malaysia rămâne principala ţară care anchetează.
O societate americană de explorare a fundurilor marine (Ocean Infinity) a declarat la începutul lunii august că ea ar putea să reia căutarea epavei.Rude ale pasagerilor zborului MH370 au cerut Malaysiei să accepte această propunere.Doar trei fragmente din avion au fost găsite, eşuate pe ţărmuri în vestul Oceanului Indian.
Filmul evenimentelor…mereu neclar
Soarta celor 239 de persoane aflate la bordul aeronavei rămâne un mister, iar rudele acestora nu își găsesc liniștea.De astfel, rudele îndurerate au anunțat recent că intenționează să creeze un fond privat pentru a finanța continuarea căutărilor. Încercările lor par să fie sortite eșecului, luând în considerare mobilizarea de amploare de după dispariția avionului.Avionul a pierdut brusc din altitudine, iar mulți experți consideră că avionul s-a abătut cu mii de kilometri de la traseu, iar zona de căutare ar fi fost complet greșită. Un raport publicat în luna noiembrie a anului trecut de către Biroul Australian pentru Siguranţa Transporturilor (ATSB susținea că aeronava a pierdut rapid altitudine, după ce a pierdut combustibil, fără să existe semne că piloţii ar fi intervenit.
De asemenea, comunicaţiile prin satelit sugerează că avionul avea o „rată de coborâre rapidă şi încă în creştere”, în momentul în care a dispărut de pe radare.
Raportul- ce a cuprins 28 de pagini- a inclus și noi simulări care sugerează că zona în care este căutată în prezent epava este cel mai probabil loc al prăbuşirii. Documentul a fost publicat în deschiderea unei reuniuni de trei zile a experţilor internaţionali implicaţi în investigaţie, pentru a dezvolta noi planuri pentru continuarea căutărilor.
Experții în aviație au presupus că avionul nu a fost controlat în timpul prăbuşirii. Asta înseamnă fie că nu era niciun pilot la manșă, fie că acesta nu era conștient. Anchetatorii sunt de părere că pilotul automat era la comandă şi că aeronava s-a prăbuşit când a rămas fără combustibil.
Reamintesc tragedia cu această cursă a Malaysian Airlines MH370 care dispărut în martie 2014, în timp ce zbura de la Beijing la Kuala Lumpur, cu 239 de pasageri şi membri ai echipajului la bord. Incidentul rămâne unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei.
Sursa foto : Jurnalul National,YouTube,N/A Zone
Sinteza acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național