Știai că succesul afacerii tale depinde de relația pe care o ai cu angajații? De multe ori, antreprenorii se axează exclusiv pe reușite, uitând să pună accentul pe oamenii care fac toate lucrurile posibile. De aceea, în fiecare firmă, este important să existe o relație între angajat și angajator, astfel încât să existe beneficii de ambele părți. Pe deoparte, angajatul se va simți motivat și apreciat, ceea ce va duce la creșterea prosperității și eficienței la locul de muncă, în timp ce angajatorul va știi că îndeplinește toate nevoile unui om care îi va rămâne dedicat și se va simți împlinit.
Totuși, cum poate fi posibil acest lucru? Am pregătit pentru tine trei sfaturi esențiale de care să ții cont pentru a cultiva o relație armonioasă și productivă.
1. Comunicarea este cheia
Indiferent de domeniul în care activezi, comunicarea este o parte importantă atât din modul în care afacerea ta funcționează, cât și din relațiile pe care le ai cu angajații. Mai mult decât atât, aceasta este fundamentală atât pe plan personal, cât și profesional. Un angajator de excepție și un lider bun trebuie să dețină abilități de comunicare bine dezvoltate, astfel încât să transmită un mesaj clar, dar și să înțeleagă nevoile angajatului. Printre practicile recomandate în această direcții, întâlnim ședințele one-to-one, importante pentru clarificarea eventualelor nemulțumiri și probleme, dar mai ales, pentru oferirea de feedback constructiv. Ambele părți trebuie să asculte și să comunice activ.
2. Respectul
Nu trata angajații cu superioritate! Chiar dacă deții o funcție mare și importantă, fii alături de ei și fă parte din echipa pe care aceștia și-au format-o. De fiecare dată, încearcă să abordezi situațiile atât din prisma ta, drept angajator, cât și din a lor, astfel încât să înțelegi exact unde este problema și să realizezi care sunt eventualele soluții. Pe lângă politețe, nu uita să tratezi egal fiecare angajat și să recunoști meritele fiecărui membru. Mai mult decât atât, pentru a le arăta că-i respecți, fă o ședință lunară în care să le oferi posibilitatea de a transmite nemulțumirile generale și să le ceri opinia în funcție de proiectele derulate în firmă.
3. Arată-le că îi apreciezi!
Fericirea unui angajat nu stă exclusiv în beneficiile salariale pe care le are, ci și în micile gesturi ce întăresc ideea de apreciere. În cazul în care tocmai ai terminat un proiect de succes la care au contribuit și ei sau în zile de sărbătoare, chiar și de ziua lor de naștere, alege să-i surprinzi cu cadouri pentru angajati, formate din coșuri cadou cu produse românești sau rafinate, vouchere și alte produse ce le vor fi de ajutor sau îi vor încânta. Fii mereu atent la performanțele lor, zilele importante și ridică-le moralul cu o vorbă bună și un cadou inspirat.
Ținând cont de aceste sfaturi, cu siguranță, vei reuși să menții o relație perfectă! Mai mult decât atât, nu uita să oferi oportunități de dezvoltare, punând la dispoziție accesul la cursuri profesionale, vouchere sau chiar o platformă online de învățare. Practicile de mai sus te vor ajuta să îmbunătățești relații profesionale și personale, dar mai ales, să ai mereu o echipă formată din oameni de încredere, dedicați și importanți pentru tine și afacerea ta!