MODUL IN CARE SE PROMOVEAZA TURISMUL PE LITORAL ESTE PAGUBOS, DEZASTRUOS SI INCURAJEAZA ECONOMIA SUBTERANA!
ATENTIE!!!
ACEST DOCUMENT SE ADRESEAZA EXCLUSIV TUTUROR CELOR CE POT GANDI RATIONAL SI POT FACE CONEXIUNI! TONUL ACESTUI DOCUMENT SE DORESTE A FI UNUL DIRECT!
Autoritatile de la Bruxelles , procurorii si organele de control din Romania care vegheaza ca banii publici sa fie cheltuiti eficienti trebuie sa verifice modul in care se aloca bani pentru promovarea turismului. Acelasi lucru trebuie facut si de catre agentii economici si membrii unor asociatii care cotizeaza sau platesc taxa pentru promovarea turismului!
De ce trebuie facute astfel de verificari?
De ani de zile, in loc sa fie facute cele necesare ca sa atraga turisti in diversele weekenduri din lunile mai, iunie ,august si septembrie pe Litoral se interprind alte „lucruri ” care nu au nici o legatura cu ceea ce trebuie facut cu adevarat! Avand in vedere ca scopul celor care pana acum au facut astfel de „lucruri” nu a fost acela de a sprijini, de a ajuta pe agentii economici si hotelieri sa atraga unui numar mai mare de turisti (mai ales in diverse wekenduri din lunile august ,septembrie cand au mai mare nevoie de ei) ,ci doar de a se justifica de ce se cheltuiesc banii,autoritatile de la Bruxelles ,procurorii si organele de control din Romania ,au obligatia sa verifice felul in care au fost cheltuiti banii publici mai ales in perioada 2013 -2015 datorita unor motive pe care le am prezentat in alte documente
Acelasi verificari trebuie facute si de catre agentii economici din Constanta si de pe Litoral, cat si de membrii unor asociatii care cotizeaza sau platesc taxa pentru promovarea turismului, deoarece indiferent ca vorbim de bani publici sau privati ei trebuie cheltuiti de o maniera eficienta.
Daca autoritatile competente de la Bruxelles si cele de control din Romania vor face o astfel de verificare vor observa ca banii nu au fost cheltuiti de o maniera eficienta din cel putin trei motive :
1) Majoritatea evenimentelor au fost organizate in perioada Iulie – 25 August, cand se stie ca Litoralul este arhiplin. Avand in vedere ca in perioada respectiva, indiferent ca se organizeaza (sau nu) cate ceva, Litoralul este arhiplin, in momentul in care cei care trebuie sa justifice in ce fel cheltuiesc banii mai fac ceva,atrag un numar suplimentar de curiosi pe litoral, insa din pacate, din cauza ca nu mai gasesc locuri de cazare in unitati hoteliere, ei se duc la fel si fel de privati, iar banii ajung in economia subterana.
Avand in vedere gravitatea unei astfel de situatii, autoritatile de la Bruxelles si organele de control din Romania trebuie sa verifice toate contractele de promovare a turismului care au fost realizate din bani publici sau cu fonduri ale UE in perioada Iulie – August.
2) Uniunea Europeana recomanda statele mmnbre sa interprinda cele necesare pentru o dezvoltare durabila a turismului. Alocare banilor publici si privati in promovare turismului pe litoral in perioada iulie – august nu contribuie la o dezvoltare durabila a turismului ,ci dimpotriva, daca autoritatile de la Bruxelles si cele de control din Romania vor face o verificare se poate intampla sa descopere ca banii din promovarea turismului au ajuns la diversele firme prietene cu partidele politice iar apoi acestia au donat o parte din bani, sub forma de „donatie” la pusculita partidele respective
3) In conceptul de promovare durabila a turismului recomandat de catre UE ,Romania trebuie sa elaboreze produse turistice care sa fie promovate de o anumita forma avand drept scop atragerea unui numar cat mai mare de turisti straini si in mod special in diversele weekenduri din lunile mai ,iunie, august si septembrie.
Altfel vom avea o situatie asemenatoare cu cea in care „”stupid people”” incearca sa umple un rezervor de apa impingand lichidul dintr-o parte in alta. Ca de exemplu, prin astfel de forma de promovare a turismului se pot atrage turisti din Botosani ,Salaj, Mehedinti ,Teleroman ,Giurgiu, Calaras,Ialomita ,etc
Acestia aduc o mica parte din ce mai raman din saracia lor catre „rezervorul din Constanta „, acesta se umple pana produce valuri iar „stupid people” se bucura deoarece conceptul in care incercau sa umple un rezervor impingand lichidul dintr-o parte in alta isi atinge astfel… obiectivul!
Numai ca, din pacate , apoi o buna parte din banii adunati la Constanta se intorc de unde au venit , trecand prin bugetul central ,iar apoi autoritatile din Constanta erau obligate sa taxeze proprii cetateni ca sa poata obtina banii, capitalul necesar pentru a acoperi cheltuielile curente1
Avand in vedere ca orasul Constanta este considerat ca find orasul unde nivelul de taxare locala este unul dintre cele mai mari din Romania, atunci se poate vedea o legatura directa intre banii irositi in promovarea turismului, nivelul de taxare a firmelor cetatenilor prejudiciati cat si felul in care fiecare cetatean si firma din Constanta plateste din cauza ca lucrurile nu sunt facute asa cum ar fi trebuit!
Pe langa aceste lucruri, asa cum a fost demonstrat in acest document , aceasta forma de promovare a turismului in perioada Iulie – 25 August pe care l- am considerat si catalogat ca fiind pagubos si dezastruos nu se incadreaza in ceea ce recomanda UE , nu ajuta hotelierii sa rezolve problemele lor si anume-aceea de a atrage in diverse weekenduri din lunile mai ,iunie ,august ,septemebrie un numar cat mai mare de turisti straini .
Totodata, mergand pe acest rationament , politica aceasta defectuoasa nu ajuta economia locala deoarece asa cum am aratat incurajeaza economia subterana ,nu ajuta economia romaneasca de niciun fel! Este asa cum am demonstrat ca functioneza asemeni unui sistem in care „stupid people” se chinuie din rasputeri sa umple un rezervor de lichid, impingand continutul dintr-o parte in alta ,in loc sa deschida robinetele din exterior!
In concluzie, prin acest demers si expertiza jurnalistica realizata la cel mai inalt nivel de catre corpul redactional al ziarului Criteriul National, cerem autoritatilor de la Bruxelles,organelor de control din Romania sa inceapa verificarea tuturor contractelor de promovare a turismului care au fost facute pana acum , in special cele din perioada iulie- august !
Reactia ziarului Criteriul National in colaborare cu domnul cercetator Alberto Rodrigues
Surse foto : www.emaze.com, www.mayfairhotelandspa.com, www.leveltour.ro