GPL-ul tinde să scadă performanța unei mașini cu un mic procent, dar nu suficient de mult pentru a observa diferența în condiții normale de conducere. Îți poți da seama de acest lucru dacă conduci cu viteză, în condiții de sarcină grea sau dacă ai nevoie de performanțe ridicate. Foarte puțini oameni însă conduc în aceste condiții, astfel încât scăderea performanțelor nici măcar nu este observată.
De obicei, persoanele care aleg instalații gpl auto sunt cele care au vehicule cu motoare mai mari sau care vor să reducă costurile la combustibil. Un motor mai mare va fi și mai puțin vizibil în ceea ce privește performanța, deoarece acestea depășesc deja performanțele motoarelor mai mici.
GPL este un combustibil cu ardere mai rece, prin urmare, motorul nu produce atât de multă căldură sau presiune în cilindru. Deoarece arde mai rece, are mai puțină „putere” pe încărcătură de combustie. Din acest motiv, reacția vehiculului (piciorul pe pedală) va fi probabil mai apăsată, încercând să obțină mai mult „umflătură” din combustibil, dar, în acest fel, va consuma mai mult combustibil. Cheia este să ai răbdare și să permiți ca accelerarea să se producă în mod natural, fără a supraalimenta vehiculul. Dacă nu faci acest lucru, rezultatul va însemna mai multe opriri pentru alimentarea cu combustibil, cu aproximativ cincisprezece procente mai multe opriri pentru alimentare.
Principalul avantaj oferit de gpl auto, este că, de obicei, costul acestuia este mult mai redus decât cel al benzinei și al motorinei.
Problema cu rezervoare GPL este următoarea: temperatura la care GPL se transformă în vapori de gaz este temperatura atmosferică normală. Din acest motiv, deoarece motorul furnizează un mediu mai cald, atunci când GPL se transformă în vapori de gaz, acesta se evaporă mai repede și, din această cauză, în ciuda procesului de ardere mai rece, atunci când are loc evaporarea, căldura sare în capul cilindrului. Acest lucru poate cauza îngrijorare în ceea ce privește necesitatea de a monitoriza temperatura capului cilindrului. Cu toate acestea, nu toate vehiculele au un dispozitiv de temperatură activat pentru temperatura capului cilindrului.
Un motor cu GPL se va încălzi mai repede din cauza temperaturii capului cilindrului, chiar și cu un motor rece. Motoarele pe benzină au nevoie de ceva timp pentru a se încălzi, așa că acesta este un lucru bun pentru motoare. GPL-ul are cifră octanică ridicată și rulează mai curat prin motor. Nu vei avea parte de scântei sau bătăi de cap folosind acest combustibil, deoarece are o ardere curată. În mod ironic, deși vaporizarea rapidă provoacă o căldură excesivă pe capul de cilindru, aceasta provoacă condensare excesivă și givraj pe regulator. Acesta este un alt motiv pentru a nu supune vehiculul la accelerări rapide, care provoacă aceste condiții.
Folosirea unei mașini cu GPL a devenit o metodă bine cunoscută de a economisi banii cheltuiți pe carburanți. Cu toate acestea, având în vedere costul de investiție, destul de ridicat și întreținerea necesară, un șofer trebuie să facă kilometri semnificativi pentru a avea beneficii financiare de pe urma GPL-ului.
Cu toate acestea, GPL ca și combustibil este foarte prietenos cu mediul înconjurător și, în practică, obstacolele mentale în utilizarea GPL nu sunt cu adevărat semnificative.
Prin urmare, pentru acei șoferi care conduc mașini grele și cărora le pasă de mediul înconjurător, bazine gpl reprezintă calea de urmat.