Puţin peste 50% dintre ONG-urile româneşti aleg să se promoveze online, iar 81,58% dintre acestea nu au candidat niciodată pentru o finanţare destinată acestui tip de organizaţii, potrivit unui nou studiu.
Cele mai multe dintre aceste ONG-uri invocă lipsa de resurse şi lipsa de cunoaştere cu privire la modalităţilor de aplicare, potrivit studiului citat într-un comunicat remis agentiei MEDIAFAX.
Totodată, majoritatea oamenilor nu au încredere şi nu ajută ONG-urile deoarece acestea nu reuşesc să comunice eficient cu grupurile-ţintă şi comunităţile, se mai arată în studiul „Cât de prezente sunt ONG-urile printre români?”, realizat de iVOX.ro, în perioada 1-31 martie, pe un eşantion format din 7.713 persoane.
În acest context, Asociaţia „Europa Digitală” continuă proiectul naţional „WEB-ONG”, demarat în luna ianuarie 2015, în România, prin care şi-a propus să dezvolte capacităţile de promovare a ONG-urilor, implicit să crească încrederea românilor în organizaţiile neguvernamentale. Proiectul prevede construirea paginilor web pentru cele aproximativ 30% dintre ONG-urile care nu deţin website de prezentare, deşi acest lucru este obligatoriu atunci când acestea aplică la orice tip de finanţare.
Totodată, prin aderarea la proiectul „Web-ONG”, se facilitează accesul ONG-urilor la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă organizaţiilor o sponsorizare lunară de 10.000 de dolari, pe care o pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google.
Potrivit comunicatului, în primul trimestru al anului, conceptul „Web-ONG” s-a bucurat de un succes, iar Asociaţia „Europa Digitală” a devenit primul ONG partener certificat Google din România, având în echipă cinci specialişti Google certificaţi, coordonaţi de preşedintele Remus Lucuţ, de asemenea specialist Google certificat.
„Ne bucurăm foarte mult că proiectul WEB-ONG a avut succes în România, dovadă face faptul că am obţinut certificatul de Partener Google şi am reuşit să integrăm sistemele TIC în activitatea ONG-urilor din România, să creştem rata de absorbţie a fondurilor naţionale şi internaţionale oferite pentru dezvoltarea organizaţiilor non-profit şi, mult mai important, să creştem gradul de încredere a populaţiei în organizaţiile neguvernamentale. Drumul nostru nu se opreşte aici, mai avem foarte mult de muncă, dar suntem ferm convinşi că societatea civilă, reprezentată de ONG-uri, va deveni un factor cheie în ecuaţia democraţiei din ţara noastră. Prin munca noastră, ne dorim să facilităm interacţiunea şi comunicarea între organizaţiile non-profit, comunitate, Guvern etc. şi să stimulăm coperări între ONG-uri”, declară Remus Lucuţ, preşedintele Asociaţiei „Europa Digitală”.
Sursa foto : m-m-r.ro
There are no comments at the moment, do you want to add one?
Write a comment