AVERTISMENT!
Redacția ziarului nostru invocă articolul numărul 30 din Constituție ce precizează clar că libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public sunt inviolabile.Iar cenzura de orice fel este interzisă.
Furtuna declansata in randul politicienilor, din tabere formal opuse,pe subiectul titlului de DOCTOR obtinut de foarte multi dintre ei, s-a potolit .Este ,in fond, o lupta politica , din pacate cu efecte negative
pentru cei multi care muncesc onest.
Nu despre politica doresc sa va retin atentia , ci despre CREATIVITATE.
Pentru a realiza o lucrare academica originala, autorul trebuie sa procedeze ca *albina. *Aceasta insecta harnica si indispensabila vietii pe Pamant(dupa cum releva si studii recente) extrage materia prima din
florile gradinii si campului, apoi, *printr-o arta proprie,* o preface si o digera, iesind ceva nou, mierea
In acest mod ar trebui sa procedeze si aspirantul la lucrari originale:sa extraga principiile , legile care guverneaza un sector, sa verifice,prin experienta proprie , valabilitatea acestora in realitatile vieti,
dupa care sa aduca ceva inedit la cele deja spuse in domeniul respectiv.
Convins de momentele sale de inspiratie si de nevoia de a darui celorlalti,sa puna "opera" in circulatie.
In opinia noastra, cel cu o cultura generala solida si o cunoastere avansata , ar trebui sa paraseasca "dogma" si sa procedeze *altfel *: mai intai sa-i "vina" IDEEA, apoi sa adune argumentele, sa sistematize
materialul si, in final , sa redacteze lucrarea.
Numai dupa ce lucrarea este gata, constrans de normele practicii academice,sa caute "bibliografia". Procedand in ordinea "consacrata", ne oprim imaginatia la ceea ce au scris altii pana atunci pe aceiasi tema . In sustinerea acestei tezei ma intreb si socot:
Ce-i *BIBLIOGRAFIA ? De ce nu se poate fara sa o mentionezi?*
Iata cateva posibile raspunsuri:
- este sursa de inspiratie a "autorului";
-este primul termen termenul al comparatiei cu ceea ce se prezinta ca
-*noutate
- e un mijloc "elegant" pentru a aduce omagii coordonatorului lucrarii,
"opera "acestuia constituind temelia bibliografiei;il vom cita oricand si
"din memorie";
- un procedeu corect politic pentru a nu iesi din paradigma ( pericol de a
destabiliza "edificiul")
-este dovada *LA VEDERE * a plagiatului, atunci cand "s-a comis".
Eu as renunta complet la bibliografie , invocand argumentul de netagaduit : "Dumnezeu, care le-a facut pe TOATE , nu avea certificate !"
Trebuie sa recunoastem ca a fi creativ nu inseamna a rasturna legile Universului,. E suficient sa cunosti mai bine mersul lumii pe o secventa si sa evidentiezi si *alte intelesuri la ceea ce s-a mai spus.*
* Intr-o astfel de maniera ar trebuie vazut ceea ce apartine autorului
si ceea ce a fost doar transcris. **
Este foarte greu pentru ca , dupa cum scria Emil Cioran " Aproape toate operele sunt facute cu *strafulgerari de imitatie, **cu fiori *deprinsi de la altii si *cu extaze furate ". *
E bine sa avem rabdare , poate...
Redacţia ziarului Criteriul Naţional mulţumeşte inspiratului autor Vasile Soroceanu şi totodată, pe această cale îl asigură de colaborarea ce se doreşte a fi permanentizată !
Sursa foto :olx.ro
Sursa document : Vasile Soroceanu, vasilesoroceanu@gmail.com