În perioada 6-7 noiembrie anul curent a avut loc la București a treia ediție a Târgului Întreprinderilor Simulate organizat în cadrul proiectului POSDRU – SIMPRACT -Tranziția de la școală la viața activă prin practică și crearea de întreprinderi simulate.
Întreprinderea simulată, ca metodă interactivă de învățare, oferă studenților ocazia de a pune în aplicare cunoștințele teoretice dobândite și de a replica procesele care se desfășoară în cadrul unei întreprinderi reale.
Utilitatea acestei metode de învățare rezidă în faptul că micșorează distanța dintre teorie și practică; studenții activează în diverse departamente ale unei firme și desfășoară activități specifice, simulând procese, operațiuni economice și relații de piață care au loc într-o firmă reală și în interacțiunile acesteia cu alte organizații.
În cadrul Universității”Ovidius” din Constanțasunt active în prezent trei întreprinderi simulate, înființate și conduse de studențiiFacultății de Științe Economice -IS EUXIN INSURANCE SRL, IS INTERCOM SRL și IS SEASTAR MANAGEMENT SRL.
La această ediție a Târgului Întreprinderilor Simulate, studenții economiști din cadrul Universității ”Ovidius” din Constanța, reprezentând cele trei întreprinderi menționate anterior, au concurat cu 22 de întreprinderi simulate conduse de studenți din 7 centre universitare din România – Academia de Studii Economice din București (ASE), Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea din Craiova, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea ”Valahia” din Târgoviște, Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu.
Imaginându-și un hotel virtual și promovând Dobrogea multietnică, IS SEASTAR MANAGEMENT SRL și-a adjudecat marele premiu. Ei au impresionat juriul realizând un spot publicitar în care au prezentat cele mai importante repere turistice dobrogene, purtând amprenta multiculturalismului zonei. Ca element de originalitate, studenții au purtat costume tradiționale ale celor mai reprezentative etnii dobrogene.
Determinarea și eforturile depuse de studenți, dublate de creativitate și inspirație, i-au propulsat pe locul întâi, impresionând și primind felicitările juriului și ale celorlalți participanți.
Ei nu se vor opri aici! Câștigând acest premiu, studenții economiști vor reprezenta Universitatea ”Ovidius” la un târg internațional de profil.
Sursa foto – https://www.facebook.com/ovidius.fse/?fref=ts
Redacția ziarului Criteriul Național felicită pe absolut toți merituoșii participanții și promite pe viitor susținerea și promovarea acestor valori!