
Făgă- contabilul aristocrat din tărâmul fermecat, răsfățat de comunitate cu apelativul „Edilul Miau-Miau” -iese iar în evidență cu o buleală de zile mari. În urmă cu mai bine de un an de zile aprecia proiectul velo al societății civile, ca fiind o soluție „scumpă şi după nas„, deși proiectul era lucrat în colaborare cu inginerul de drumuri recomandat chiar de dânsul. Proiectul respectiv nu propunea doar un element continuu de separare (o bordură sau alt prefabricat din metal sau beto armat) ci și alte elemente menite să fluidizeze traficul auto (scuaruri, semafoare, alveole pentru stațiile RATC, etc)…
S-a bătut motănelul de asemenea cu pernuțele și ghetuțele în piept că el așteaptă planul de mobilitate, că dânsul ( miau-miau) e un burghez rafinat și lucrează (vezi dom’ne) cu specialiști străini.
A venit până la urmă minunata lucrare științifică.Practic,nici un detaliu de proiectare, era doar sec schițat și exprimat: „Constanţata are nevoie de 35 km de piste velo”.
Miau Miau ce-sa-facă, ce-sa-facă, deci nu au venit bani de la europeni, cum să rupă el cașcaval pentru 35 de km din bugetul şmenozeală al orașului. Las’ că mai bine facem o buleală colorată de un kilometru ca să dea bine în pozele de campanie.
Este mai ieftin a repara și la lopată, sau cu utilajul?
Zis-şi-făcut s-a inaugurat pista din centrul public! Dar, de fapt este la marginea geografică a orașului, aproape de mare, cu surle și trâmbițe, lungă cât o zi de fast-food. Buleala acum începe să-și demonstreze calitățile, asa că elementele discontinue de beton sar ca popcornul, iar cele rămase… normal că nu pot fi curățate cu utilajele pentru că ar fi fost agățate de acea volă. Așa că mai întâi muncesc „ieftineală” zeci de oameni la lopată care-şi riscă viața pe lângă mașini curățând brățara de beton a lu’ Faga, și apoi vine utilajul care mai scapă niște bolovani… peste mașini. Daca n-ar fi, chiar ne-am plictisi…
Sursa foto : https:// google.com
Departamentul Pamflet Criteriul