Transmiterea in direct se refera la media online transmisa simultan inregistrata si transmisa in timp real. Este adesea denumit pur si simplu streaming, insa acest termen prescurtat este ambiguu datorita faptului ca „streaming” se poate referi la orice media livrata si redata simultan fara a fi nevoie de un fisier descarcat complet. Media non-live, cum ar fi video la cerere, vlog-uri si videoclipuri YouTube sunt transmise in mod tehnic, dar nu transmite in direct.
Serviciile de streaming live cuprind o mare varietate de subiecte, de la social media la jocuri video pana la sporturi profesionale. Platforme precum Facebook Live, Periscope, Kuaishou si 17 includ transmiterea de promotii programate si evenimente de celebritate, precum si streaming intre utilizatori, precum in videotelefonie. Site-uri precum Twitch.tv au devenit puncte de vanzare populare pentru vizionarea oamenilor care joaca jocuri video, cum ar fi in eSports, jocuri Let’s Play – style sau speedrunning. Acoperirea in direct a evenimentelor sportive este o aplicatie comuna.
Despre live streaming
Interactiunea utilizatorilor prin camerele de chat constituie o componenta majora a transmisiei in direct. Platformele includ adesea posibilitatea de a vorbi cu radiodifuzorul sau de a participa la conversatii in chat.
In domeniul social media, termenul „mass-media in direct” se refera la noile media care utilizeaza tehnologii media streaming pentru crearea de retele de multimedia live partajate intre oameni, companii si organizatii. Utilizatorii pot urmari „partajele” video live ale prietenilor, precum si „partajarile” legate de continut sau elemente specifice. Media live pot fi partajate prin orice site web sau aplicatie Internet; astfel, atunci cand oamenii navigheaza pe un anumit site web, este posibil sa gaseasca fluxuri media live relevante pentru continutul pe care il cauta.
Media live poate include acoperirea diferitelor evenimente, cum ar fi concerte sau acoperire de stiri live vizualizate folosind un browser web sau aplicatii precum Snapchat.