Probabil ca ai tot auzit vorbindu-se despre SEO in ultima vreme. Este, intr-adevar, un fenomen care a luat amploare in ultimii ani. Daca ai o afacere si recent ai decis sa o promovezi si in mediul online, probabil ca ai intalnit termenul de SEO de mai multe ori. Daca inca nu l-ai intalnit si este prima data, haide sa aflam impreuna la ce se refera si cum ti-ar putea ajuta afacerea.
Ce este SEO?
SEO se refera la un set de reguli si moduri in care iti poti optimiza site-ul astfel incat sa cresti numarul vizitatorilor de pe site, numarul clientilor si, bineinteles, sa iti cresti pozitia in motoarele de cautare. Aceasta este, bineinteles, o definitie generala, pentru ca acest fenomen implica mult mai mult de atat. Ce trebuie tu sa stii, insa, este ca SEO a fost facut pentru a ajuta afacerile din mediul online sa creasca.
In termeni mai concreti, SEO imbunatateste calitatea site-ului tau si experienta pe care o au vizitatorii. Aceste influente pe care le are SEO asupra site-ului tau influenteaza clasamentul Google si te ajuta sa cresti. Trebuie sa stii ca SEO nu consta intr-o activitate de moment. Daca faci o luna SEO, nu te va ajuta sa iti cresti afacerea. Este ceva de care trebuie sa te ocupi constant.
Pozitiile sunt atribuite de algoritmii de clasificare a motoarelor de cautare, care verifica un numar de factori inainte de a-i declara relevanti sau irelevanti. Asadar, o data ce vor aparea schimbari negative in ceea ce priveste vizitele de pe site-ul tau, Google va lua in considerare acest factor. Tocmai de aceea SEO presupune o munca permanenta.
Poti face SEO de unul singur? Bineinteles ca poti! Totusi, tinand cont de faptul ca este o munca minutioasa la inceput, dar care se intinde pe o perioada de timp nedeterminata, cea mai buna decizie pentru tine ar fi sa apelezi la o agentie SEO. Ei vor sti exact ce sa faca pentru a-ti ajuta afacerea sa creasca.
Daca totusi vrei sa faci aceasta treaba de unul singur, iti vom prezenta cateva etape prin care ar trebui sa treci pentru a-ti imbunatati calitatea site-ului.
1. SEO tehnic
Aceasta etapa se refera la setarile care fac ca crawlerele site-ului web sa acceseze cu usurinta continutul de pe site, pentru o mai buna evaluare si prelucrare. Dupa ce obtii setarile corecte, nu trebuie sa le schimbi din nou. Cu toate acestea, daca crawlerelor din motoarelor de cautare le este dificil sa iti indexeze site-ul, atunci acesta va ajunge pe o pozitie nu foarte favorabila in clasamentul Google. Acest lucru s-ar putea sa fie putin dificil, pentru ca este un fenomen ce trebuie studiat. De aceea, pentru aceasta etapa, cel mai indicat ar fi sa apelezi la un specialist SEO – acesta iti poate da toate informatiile de care ai nevoie.
2. SEO on-site
In aceasta etapa trebuie sa te ocupi de continutul site-ului tau. Trebuie sa analizezi continutul existent si sa il imbunatatesti si, de asemenea, sa iti faci un plan pentru a realiza continut de calitate in viitor. Acest continut se refera atat la titluri si meta descrieri, cat si la articolele de pe blog. Continutul de pe site-ul tau ar trebui sa fie suficient de relevant si informativ astfel incat crawlerele sa isi dea seama despre ce este vorba in pagina. Aceasta etapa este una foarte importanta, pentru ca prin continut atragi atentia asupra site-ului tau. Atentie care vine atat din partea motoarelor de cautare, cat si din partea utilizatorilor motoarelor de cautare. Acum, tu decizi daca atragi atentia in mod pozitiv sau negativ.
3. SEO off-site
Aceasta etapa consta in tot ceea ce faci tu pentru a creste popularitatea site-ului tau in mod inidrect. Agentiile SEO sunt foarte preocupate de aceasta etapa, deoarece este un pas extrem de important in cresterea traficului. Aceasta etapa consta in crearea de legaturi interne in site, creare de backlink-uri sau promovare site-ului. Creare de backlink-uri consta in includerea unui link direct catre site-ul tau, in continutul altui site. Cu cat construiesti mai multe astfel de legaturi, cu atat cresti mai mult vizibilitatea site-ului tau.
De ce este important sa faci SEO?
Ei bine, gandeste-te cum procedezi tu in momentul in care cauti ceva pe Google. Unde cauti informatiile prima data? Probabil ca in primele rezultate. Exact la fel fac si potentialii tai clienti. Este foarte important ca tu sa te afli pe primele pozitii. De ce cautam informatiile mai intai pe site-urile de pe primele pozitii? Ei bine, evident, acestea ofera mai multa credibilitate. Automat, avem incredere mai mare intr-un site care se afla pe prima pagina in rezultatele Google decat intr-un site care se afla pe a doua pagina sau chiar a treia.
SEO este o modalitate buna de a capata popularitate si pe retelele sociale. O data ce te ocupi si de continutul de pe social media, munca devine ceva mai usoara. In plus, te vei mentine mai relevant in industrie. Daca doua companii ofera acelasi produs, cel cu un site optimizat mai bine si cu un grad mai mare de activitate pe retelele sociale va avea parte de mai multa apreciere si va avea in mod cert mai multe vanzari.