Învățarea unei limbi străine presupune multă muncă, perseverență și motivație pentru a ajunge la nivelul dorit. Și dincolo de utilitatea acestor cunoștințe în viață și profesie, în general, a cunoaște la un nivel avansat limba engleză, de exemplu, îți oferă acces la o cultură diferită, la modul de a gândi și de a trăi al altor oameni (de exemplu vezi cu alți ochi cărțile scrise de autori străini). Te scoate din bula ta de zi cu zi și te pune în situația de a forma și exersa alte abilități și calități personale.
Iar dacă începi acest proces din copilărie, este cu atât mai bine. Lucru care se știe de multă vreme… de pe vremea bunicilor și părinților noștri care făceau eforturi în direcția a ceea ce azi numim – managementul finanțelor personale – pentru a oferi copiilor lor ore suplimentare de limba engleză (sau franceză ori rusă – în funcție de moda timpului).
Ne amintim cu toții cum se desfășurau acestea: doi, trei sau chiar mai mulți elevi stând cuminți în jurul mesei din sufrageria doamnei de engleză dintr-un apartament, într-un cartier oarecare din oraș? Doamna ne citea textul din manualul de engleză, noi repetam vocabularul, scriam după dictare, făceam glume în timp ce doamna ieșea din cameră pentru a răspunde la telefonul fix din hol și eram în al nouălea cer când cineva suna la ușă pentru a întrerupe monotonia orei de meditații. An după an, ne duceam la meditații pentru așa ne cereau părinții, care făceau eforturi supraomenești pentru a ne face “oameni”. Experiențele care să ne facă să iubim o materie sau să ne dezvolte gustul pentru învățare erau mai degrabă fericite excepții decât regula.
Din fericire, lucrurile s-au schimbat, sau măcar există mai multe opțiuni din care putem alege. E vremea lecțiilor interactive, a descoperirii limbii engleze într-un mod interesant și modern prin jocuri și activități distractive, într-un mediu sigur și prietenos. Copiii noștri pot face parte din grupe mici numeric, care permit profesorilor să acorde nivelul corect de atenție fiecărui elev și să creeze relații de încredere cu aceștia. Există, de asemenea, și opțiunea unor ore individuale în care copiii pot beneficia de intervenții de învățare personalizate. Metodele pedagogice active, cum ar fi board games, experimente, jocuri de rol, cântece și competiții îi încurajează pe copii să învețe vocabularul și gramatica limbii engleze cu motivație și interes.
Părinții sunt informați în permanență despre progresul copiilor, prin sesiuni regulate de feedback cu profesorii, comunicări formale și informale cu școala.
Cursurile de limbă engleză nu sunt doar o modalitate de a suplimenta cantitatea de informații furnizate de orele de la școală. Ele constituie o oportunitate de exersare a abilităților de învățare, de aplicare a cunoștințelor la situații practice de viață, și mai mult, de a dezvolta plăcerea de a învăța – un predictor important pentru performanță și succes în viață. O întreagă lume nouă…cum ar spune Aldous Huxley.
Dar lumile noi au nevoie să fie descoperite și recunoscute. O astfel de lume este Stewart English School, care oferă meditații la limba engleză pentru copii de vârste și niveluri de cunoștințe diferite, pentru a-i ajuta nu numai să suplimenteze informațiile primite la școală, ci să și aplice aceste informații la situații practice de viață și să exerseze într-un mediu prietenos și sigur. Profesorii – vorbitori nativi ai limbii engleze – se asigură să fiecare copil primește exact ceea ce are nevoie pentru a progresa și a se îndrăgosti de limba engleză. Este o lume nouă a învățării limbii engleze pe care merită să o încercați.