Conform Curții UE, Chanel greşeşte. Judecătorii au decis că mărcile în cauză nu sunt similare. Prin urmare, Huawei poate continua înregistrarea, pentru care a depus o cerere la Oficiul Uniunii Europene (Euipo) în 2017. A urmat o opoziție din partea casei de modă, dar deja în 2019, Euipo se exprimase împotriva Chanel. Acum a sosit decizia Curții, chemată în cauză chiar de francezi.
Dar cum sunt cele două embleme? Ambele joacă pe aceeași literă repetată și încrucișată: în cazul lui Chanel este cunoscutul C, poziționat într-o imagine în oglindă (unul în dreapta, celălalt în stânga). Cele două litere se încrucișează în centru, formând un fel de elipsă verticală. În cazul Huawei, U-urile sunt împletite, unul orientat în sus, unul în jos, formând o elipsă orizontală.
Cele două mărci „au unele asemănări, dar diferențele vizuale sunt semnificative”, a decis instanța și, prin urmare, nu există riscul vreunei confuzii din partea clientului-consumator.
Chanel poate prezenta în continuare un recurs împotriva hotărârii, dar numai asupra aspectelor legale. În acest moment, drumul pare marcat: de data aceasta, chinezii nu au copiat, nici măcar nu s-au inspirat din brandul glamour prin excelență, citează Rador.










