Suspesia in cazul unui vehicul pe doua roti are o dubla functie: contribuie la manevrarea si franarea vehiculului, iar, pe de alta parte, ajuta la mentinerea sigurantei si confortul riderului si al pasagerului acestuia, in sensul izolarii lor de neplacerea provocata de zgomotul rutier, denivelarile si vibratiile drumului.
Sistemul de suspensie al unei motociclete obisnuite este alcatuit din tuburi de furca pentru suspensia fata si unu sau doua amortizoare pentru suspensia spate
Utilitatea capetelor de bara
Capul de bara este o componenta cheie a sistemului frontal de suspensie. Suspensia de pe fata a unei motociclete este cu mult mai complicata decat cea de pe spate pentru ca puntea din fata este responsabila si de modul in care masina vireaza.
Un cap de bara este o parte vitala din sistemul de directie dar si din sistemul de suspensie in acelasi timp. Un cap de bara are rolul de a functiona similar cu articulatia pe care omul o are la sold si arata aproape la fel. Capul de bara are o bila si un soclu pe care se afla rulmenti. Aceste capete de bara au rolul de a conecta porfuzeta de bratul suspensiei si de a asigura libertatea de miscare a rotii cu o frecare cat mai putin intensa.
Aceste capete de bara sunt lubrifiate puternic si pe interior ai mai multi rulmenti care vor scadea cat mai mult coeficientul de frecare. Pentru ca un cap de bara este responsabil de modul in care roata se misca, nu vei vrea sa impiedice nimic miscarea pe care acesta o face.
Ce ofera?
Alaturi de bieletele de directie, capetele de bara sunt responsabile pentru oferirea sigurantei, rezistentei, preciziei si durabilitatii pe care conteaza orice conducator al unui vehicul pe doua roti.
Rezistenta
Rezistenta este cea mai importanta caracteristica a oricarui cap de baa si oricarei bielete de directie. Indiferent de carosabil si conditiile de sarcina, piesa trebuie sa ajute conducatorul sa pastreze controlul uniform si siguranta directiei. Pentru a atinge aceste obiective, capetele de bara si bielete de directie sunt produse din diferite materiale dure, cele mai comune fiind cele din otel de grad premium, cu durabilitate inalta, apoi protejate cu un strat avansat de vopsea pentru prevenirea coroziunii.
Precizia
Dupa reparatia directiei si suspensiei, riderii de motociclete doresc ca vehiculele sa poata fi manevrate ca atunci cand erau noi. Din acest motiv, inginerii si tehnicienii unui service la cele mai inalte standarde folosesc cele mai noi solutii tehnice de articulatii sferice cu frecare redusa si performanta ridicata pentru fiecare cap de bara si bieleta de directie.
În plus, aceste piese originale sunt proiectate pentru a asigura unghiul optim al boltului in articulatie definit de producatorul de componente, care ofera confort si siguranta directiei motocicletelor de astazi.










