
Fara indoiala, fiecare manager isi doreste ca afacerea pe care o conduce sa aiba vanzari cat mai mari sau contracte de prestari servicii incheiate pe perioade indelungate. Insa indeplinirea acestui scop depinde, in mare masura, de vizibilitatea pe Google a site-ului de prezentare, respectiv a magazinului online.
Intrucat oamenii acceseaza, cu precadare, primele rezultate obtinute in urma unei cautari, vizibilitatea in mediul online reprezinta, de fapt, pozitionarea unui site pe prima pagina a celui mai folosit motor de cautare, si anume Google.
Detii un site de prezentare sau un magazin online? Acesta nu apare pe prima pagina nici atunci cand cauti un cuvant reprezentativ pentru afacerea ta? In acest caz, trebuie sa citesti, in continuare, acest articol, caci vei gasi informatii foarte utile in legatura cu principalele greseli care afecteaza optimizarea SEO a acestuia!
Bineinteles, pentru a reusi sa ai performante, va trebui sa ai in vedere contactarea unei agentii pentru un audit SEO si optimizare, intrucat unele aspecte prezentate mai jos sunt tehnice, deci mai greu de identificat si de corectat! Firma SEOCupcake detine, in prezent, un portofoliu alcatuit din peste 70 de campanii active, din domenii diverse, motiv pentru care acestia ar putea sa iti acorde consultanta potrivita.
Iata ce greseli involuntare pot afecta optimizarea SEO a site-ului tau:
1. Folosirea excesiva a cuvintelor cheie
Fara indoiala, una dintre cele mai grave greseli, pentru care motorul de cautare va taxa considerabil site-ul tau, o reprezinta folosirea in exces a anumitor cuvinte cheie. Aceasta este o greseala de incepator in domeniu, intrucat specialistii detecteaza instant, cu ajutorul unui tool special, densitatea cuvintelor folosite. De exemplu, daca detii o firma de asigurari si ai scris pe fiecare pagina din site, de foarte multe ori “firma asigurari”, site-ul tau nu va ajunge niciodata pe prima pagina din Google! De cate ori apar cuvintele relevante pentru business-ul tau pe site?
2. Duplicitatea continutului
O alta greseala care priveste continutul se refera la duplicitatea acestuia. Ai pus doua poze identice pentru produse diferite? Ai aceeasi descriere pentru toate categoriile/subcategoriile? Ai modificat numai cateva cuvinte si ai folosit sinonime? In acest caz, nu trebuie sa ai asteptari prea mari, intrucat elementele enumerate sunt semnale de calitate scazuta pe care Google le identifica. Daca vrei continut unic si relevant, atunci apeleaza la servicii SEO de calitate si site-ul tau va creste!
3. URL-uri care nu sunt user-friendly
Ce URL apare atunci cand un utilizator acceseaza o categorie/subcategorie din site-ul tau? Este format numai din cifre si litere fara sens? Atunci trebuie neaparat sa schimbi ceva! Acestea sunt denumite, de specialistii SEO, URL-uri non-friendly, intrucat unui vizitator nu ii spun nimic. In plus, pentru ca ele nu sunt optimizate, site-ului nu ii creste vizibilitatea. Transformarea acestora se face tinand cont de reguli clare, trimise de catre un manager SEO programatorului web, astfel incat site-ul sa nu fie afectat si mai tare!
4. Continut invechit, neactualizat
Cand ai adaugat ultima data continut nou si relevant pentru vizitatorii site-ului tau? Continutul actualizat este un factor ignorat de multi manageri, intrucat presupune alocarea unui timp considerabil. Insa o sectiune de blog, cu informatii de interes pentru utilizatori, se poate dovedi un real ajutor pentru cresterea vizibilitatii unui site, iar o agentie SEO poate identifica subiectele de interes pentru orice domeniu!
5. Inscrierea in directoare
Inscrierea in directoare reprezinta o practica veche, care, la un moment dat, s-a dovedit benefica pentru anumite business-uri. Insa a pune un site in directoare in zilele noastre inseamna penalizarea lui instanta de catre Google! De aceea, traficul organic adus de optimizarea SEO reprezinta un real ajutor pentru un manager care vrea ca business-ul sau sa ajunga in top 10 pe Google si sa ramana acolo pe o perioada indelungata.
Ai incercat, la un moment dat, sa iti optimizezi singur site-ul? Ai facut si tu greselile enumerate mai sus? In acest caz, nu mai pierde timpul, caci acesta inseamna si clienti pierduti care apeleaza la concurenta! Site-ul tau poate ajunge pe prima pagina din Google, iar cresterea traficului organic iti va aduce succesul dorit!