
Trendul ascendent al industriei transporturilor din România atrage după sine creșteri în vânzări și pentru producătorii de autovehicule comerciale. Conform statisticilor furnizate de către DRPCIV (DIRECŢIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ŞI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR), dacă în decembrie 2018 s-au înmatriculat 1260 vehicule comerciale noi până în 3.5 tone, iată că în ianuarie 2019 s-au înmatriculat 1598 vehicule comerciale noi până în 3.5 tone (o creștere interesantă de +26%).
De asemenea, există o creștere semnificativă față de luna decembrie 2018 și pentru HCV-uri noi (vehicule comerciale grele de minim 16 tone). Dacă în decembrie 2018 erau înmatriculate doar 403 de astfel de autoutilitare noi, în 2019 luna ianuarie a avut loc o creștere destul de importantă, s-au înmatriculat 627 (+55%) vehicule noi, cu Masa Maximă Autorizată de peste 16 tone.
Gama de autoutilitare IVECO stă destul de bine atât pe sectorul 3.5 tone, dar și pe parte de HCV, a autoutilitarelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 16 tone. Compania italiană care are sediul central la Turin reușește să se mențină de ani buni în topul preferințelor industriașilor români, întrucât vine pe piață cu îmbunătățiri anuale pentru autoutilitarele vândute, cu avantaje pe parte de service și finanțare și nu în ultimul rând, cu prețuri mai mult decât competitive pentru România.
2019 a început cu un veritabil loc 3 în topul înmatriculărilor de autoutilitare noi și second hand în România pentru constructorul de la Turin iar evoluția pe care a avut-o pe piață în 2018 ne face să credem că va urma un an fantastic din punct de vânzărilor pentru IVECO. Astfel, în luna ianuarie 2019, conform statisticilor DRPCIV 976 înmatriculări de autoutilitare noi și second hand au fost pentru Mercedes Benz, 806 pentru Ford și 644 înmatriculări de autoutilitare noi și second hand pentru IVECO.
La coada clasamentului în topul înmatriculărilor de autoutilitare noi și second hand pe luna ianuarie 2019 se află evident branduri consacrate doar pentru fabricarea de HCV-uri, vehicule grele cu masa maxim autorizată de peste 16 tone. Din păcate, România nu are încă o putere de cumpărare asemănătoare Europei de Vest astfel încât transporturile să fie la fel de profitabile, să se dezvolte la fel de mult. Majoritatea înmatriculărilor din transporturile românești aduc în prim plan second hand-uri, cel puțin atunci când vine vorba despre autoutilitare de mare tonaj.
Pe parte de autoutilitare noi, gama de vehicule ușoare IVECO Daily (până în 3.5 tone) are foarte mare priză în România întrucât pe lângă prețurile foarte bune față de concurență, vine cu o serie de avantaje care sunt considerate drept interesante de către mediul antreprenorial din domeniul transporturilor:
- Designul IVECO Daily este unul indiscutabil mai frumos față de tot ce există astăzi pe piață. În plus, acest design îmbunătățește aerodinamicitatea, rezultând un consum mai bun.
- Dubița Daily a primit în 2015 distincția International Van of the Year, întrucât a reușit să aducă în prim plan cel mai bun echilibru între: volumul de încărcare, manevrabilitate și consum.
- Noua gamă de transmisii automate AGile aduce un plus de confort în conducere și reușește să pună umărul la un consum de combustibil redus.
Se pare că inginerii de la IVECO reușesc să aducă îmbunătățiri progresive capabile să facă diferența pe piață. Cu toate că prima lună a fost una foarte bună, rămâne de văzut ce se va întâmpla în 2019 cu acest brand italian care de ani buni își dă silința să evolueze pe piața din România, aducând un plus de calitate atât pentru autoutilitarele sub 3.5 tone dar și pentru sectorul autovehiculelor de mare tonaj.