
Cu toate că internetul a devenit un suport aproape perfect pentru comerț, încă nu se pot muta online absolut toate modelele de business. Și probabil nici nu se vor putea muta online vreodată la nivelul la care să nu mai depindă de comerțul real. Atât timp cât va exista comerț clasic, desfășurat prin societatea reală, va exista și nevoia de publicitate clasică, situată la popul opus publicității online. Printre cele mai bune metode de promovare clasică, astăzi funcționează cu succes campania de brand awareness bazată pe oferirea de materiale uzuale, imprimate cu logo-ul companiei (tampografie, gravură, serigrafie, print digital policrom, etc).
Un pix cu brandul companiei dăruit unui potențial client poate să trezească mai multă atenție atât lui dar și celor din jur decât un simplu flyer sau o broșură, hârtii publicitare pe care oamenii oricum au obiceiul să le arunce la gunoi. Această metodă publicitară de a construi brand awareness prin intermediul obiectelor utile celor din jur este de departe cea mai modernă, cea mai eficientă și cea mai ieftină dacă ne gândim pe termen mediu și lung.
Dacă în urmă cu câțiva ani nu multe erau companiile care doreau să investească în materiale promoționale de înaltă calitate și utilitate, astăzi antreprenorii au înțeles faptul că oamenii s-au schimbat și dacă s-au schimbat, trebuie să se adapteze. Trăim vremuri în care un simplu accesoriu precum telefonul mobil poate să valoreze de la 1000 de euro în sus, oamenii au alte standarde, alte așteptări de la materialele publicitare.
Prin tampografie însă, se poate pătrunde dincolo de această barieră materialistă instalată în societatea moderă printr-un concept simplu, pe care ne-am obișnuit să-l numim „utilitate”. De pixuri de exemplu are nevoie toată lumea, puțini ar fi cei care ar arunca la gunoi un pix primit în scop publicitar, cum ar face probabil subiecții în proporție de 99% cu un fluturaș sau cu o broșură. Atât timp cât publicitatea va fi mână în mână cu utilitatea, conceptul brand awareness va avea foarte mult de câștigat. Prin tampografie se poate imprima rapid în cantitate mare orice logo sau slogan pe produse din plastic, metal, sticlă, carton, lemn, plută, piele etc. Nu prea contează suprafața obiectului care urmează a fi personalizat, tampografia are soluții atât pentru suprafețe plane cât și pentru suprafețe curbe.
De asemenea, culorile pot fi multiple, singura restricție fiind în materie de dimensiune a imprimeului, LOGO-ul se poate imprima pe o suprafață maximă de 50 x 50 milimetri. Desigur, vor fi antreprenori, ori manageri care vor spune că aceste costuri pe care tampografia le aduce sunt destul de mari comparativ cu bugetele lor, sau comparativ cu fluturașii care se împart de obicei. Aici ar fi câteva lucruri de precizat. În majoritatea țărilor din vestul Europei, de la care obișnuim să luăm lumină în materie de orice, se practică de ani buni acest tip de publicitate modernă.
Companiile care investesc de obicei în brand awareness prin obiecte uzuale sunt de obicei companii mici, care sunt recent intrate pe piață și care asemenea companiilor de la noi, nu prea au bugete mari.
Cu toate acestea, preferă să investească puțin în obiecte de calitate, în ideea de publicitate de calitate iar rezultatele sunt pe măsură. E mult mai înțelept să acorzi celor din jur materiale publicitare de calitate pe care să le păstreze, să le folosească mereu și să creeze brand awareness pentru compania ta de fiecare dată când obiectele sunt folosite, decât să investești mult în metode de promovare total depășite și ineficiente. Acum rămâne la alegerea voastră pe care variantă mergeți, însă ideal ar fi să încercați pe cât posibil să vă adaptați cerințelor moderne, în materie de publicitate offline.