
Este tot mai dificil ca sa ajungi la potentialii clienti prin intermediul reclamelor directe, prin mesaje online platite care ii indeamna sa cumpere tot soiul de produse. Asa incat campaniile de advertoriale sunt un mijloc bun de promovare.
Userii ignora banerele agasante, cat si videoclipurile cu pronuntat caracter publicitar. Da, oricarui om ii place ca sa cumpere, dar sa nu aiba sentimentul ca o face fortat, ci din proprie initiativa.
David Ogilvy spunea candva ca nu exista nimic care sa oblige ca reclama sa arate ca o reclama. Iata de ce este nevoie de cai indirecte prin care o persoana poate ca sa fie convinsa sa cumpere un anume produs ori serviciu de care, ca sa fim corecti, nu intotdeauna are absoluta nevoie.
De cand internetul s-a democratizat reclamele s-au adaptat si ele, iar advertorialele sunt din ce in ce mai raspandite.
Ce este un advertorial?
In cuvinte putine, un advertorial este un articol in care se impleteste un mesaj publicitar cu un articol de presa (scrisa sau online).
Spre deosebire de o reclama gen anunt mica/marea publicitate sau o reclama foto cu sau fără slogan, cand vorbim de advertoriale, mai ales de cele ceva mai elaborate, scopul publicitar nu se face vizibil chiar de la inceput, in mod agresiv, el este cumva difuz, mai mult se subintelege decat comanda clar la actiune (call-to-action).
Un advertorial bun este un articol care incearca sa prinda in mrejele sale potentialul consumator de produse sau servicii, sa il faca sa le doreasca deoarece lecturarea textului respectiv i-a starnit o dorinta nestavilita de a avea parte de acea experienta de cumparare si/sau de utilizare a obiectului vanzarii.
Cititorii inteligenti trebuie sedusi incetul cu incetul, iar acest lucru presupune o mare iscusinta in scrierea articolelor respective.
Intr-o strategie de marketing smart folosirea advertorialelor se face pentru a oferi utilizatorilor din mediul online un continut valoros, care sa raspunda unei nevoi stringente pe care userii o au la un moment dat (chair daca nu sunt pe deplin constienti de acest lucru), nu pentru a-i trimite imperios sa cumpere ceva.
Indiferent ce se spune, articolele sponsorizate au un impact deosebit atat asupra cititorilor, dar si a ierarhizarii diferitelor site-uri si bloguri pe motoarele de cautare, dovada ca si sumele platite in lume pe acest tip de postari a crescut enorm in ultimii ani.
De ce este un advertorial bun mai eficace decat un banner sau un anunt publicitar clasic?
1) ofera valoare prin continutul sau si nu arata ca o reclama;
2) are un titlu incitant, care agata cititorul ce vrea sa afle mai mult, il prinde precum un paianjen in panza sa;
3) intelegand foarte bine produsul sau serviciul, textul poate raspunde la anumite intrebari care l-ar putea framanta pe potentialul client;
4) apare de cele mai multe ori pe bloguri, site-uri de nisa, citite de anumite segmente specifice de utilizatori de internet, ceea ce face ca mesajul publicitar camuflat printre randuri sa aiba relevanta pentru aceia ce parcurg advertorialul respectiv;
5) forma clara, concisa, limbajul specific, iata elemente ce confera credibilitate unui advertorial bun;
6) este un text care prin povestea pe care o spune atinge anumite emotii umane, diferentiindu-se de limbajul de lemn al vanzarilor. Precum se stie, in prezent se vand experiente, emotii, nu produse banale de larg consum.